ترنم باران

ترنم باران

ترنم باران

ترنم باران

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مواردی که باید در هر کاری لحاظ شود علاقه داشتن به انجام آن کار است. اگر در هر کاری از جمله در طراحی سایت علاقه وجود داشته باشد آنگاه در آن کار حتما موفق خواهید شد.

اگر علاقه شما به طراحی سایت به حد اعلا برسد به طوری که عاشق طراحی سایت شوید آنگاه یکی از موفق ترین افراد در طراحی سایت خواهید شد. یکی از افرادی که به این قضیه بسیار اهمیت می داد و در سخنرانی های خود آنرا برای دیگران بازگو می کرد استیو جابز بود. این مرد که اپل را از خطر ورشکستگی نجات داد و آنرا به یکی از برندهای برتر دنیا تبدیل کرد همیشه شعارش این بود: عمر کوتاه است پس کاری را انجام دهید که عاشق آن هستید.

در یکی از فیلم هایی که در آپارات گذاشته ام ای مطلب را از استیو جابز گذاشته ام که همیشه باید سراغ کاری بروید که عاشق آن هستید.

بنابراین ابتدا علاقه خود را مورد بررسی قرار دهید ببینید که چقدر به حرفه طراحی سایت علاقمند هستید و سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهد یک طراح سایت شوید و یا نه؟

علاقه به طراحی سایت چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید و یا یک شبه از بین برود. بلکه به مرور ایجاد می شود. البته اگر زمینه آنرا در خود ایجاد کرده باشید.

انسان ذاتا نسبت به چیزهایی که در آن تبحر دارد علاقمند می شود و آنرا دنبال می کند و از چیزهایی که برایش نامانوس هستند فراری است. همه شما در دبیرستان با ریاضیات سروکار داشته اید.

آیا به عنوان یک محصل در مقطع دبیرستان به ریاضیات علاقمند بوده اید. پاسخ شما رابطه مستقیمی به نمرات شما دارد. اگر بگویید علاقه داشته ام من می توانم حدس بزنم که نمره شما در درس ریاضی خوب بوده است و اگر بگویید که علاقه ای به ریاضی نداشته اید من هم پیش خودم فکر می کنم که نمره شما در درس ریاضی خوب نبوده است.

در مورد طراحی سایت هم همینطور است. اگر ساتی طراحی کنید و خوب از کار درآید و دیگران شما را تشویق کنند آنگاه این باعث ایجاد یک علاقه به طراحی سایت می شود ولی اگر سایتی برای شخصی طراحی کنید که خوشش نیاید و شما را شماتت کند آنگاه شما اگر از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشید ممکن است که کلا کار طراحی سایت را کنار بگذارید.

پس قبل از هر کاری سعی کنید که دو چیز را مد نظر داشته باشید.

1- هر انسانی در کاری موفق می شود که به آن علاقه داشته باشد

2- علاقه باعث بالا رفتن کیفیت و بالا رفتن کیفیت باعث تشویق دیگران و در نتیجه ازدیاد علاقه می شود.

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

در اکثر نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران عملیاتی برای ثبت خرید و فروش و برگشت از خرید و برگشت از فروش وجود دارد. هر کدام از این فرمهای عملیاتی در برنامه حسابداری حداقل یک برگ سند حسابداری بصورت اتوماتیک صادر می کنند. البته در نرم افزار های حسابداری سند به صورت موقت صادر می شود و مدیر مالی پس از رویت سند، آنرا تایید می کند. از آن به بعد عملیات ثبت شده در سیستم قابل تغییر و یا حذف نمی باشد.

اسنادی که توسط عملیات موجود در نرم افزار حسابداری به صورت خودکار تولید می شوند، در قسمت ثبت و اصلاح سند ، قابل اصلاح و یا حذف نیستند و برای تغییر در اینگونه سندهای حسابداری شما بایستی خود برگه مربوطه را باز کرده و اصلاح کنید در اینصورت نرم افزار حسابداری سند ثبت شده آنرا نیز اصلاح خواهد کرد. و یا اگر عملیات مربوطه را حذف نمایید نرم افزار حسابداری به صورت اتوماتیک سند حسابداری صادر شده توسط آن عملیات را حذف خواهد کرد.

در این مقاله نحوه ثبت سند حسابداری هر کدام از عملیات چهارگانه خرید و فروش و برگشت از خرید و برگشت از فروش را شرح خواهیم داد.

 

اسناد معاملاتی یا تجاری

اسناد معاملاتی و یا تجاری شامل خرید، فروش، برگشت از خرید، و برگشت از فروش می باشند. هر گاه یکی از این معاملات در شرکتی انجام شود یک سند حسابداری به صورت اتوماتیک توسط نرم افزار حسابداری تولید می شود.

سند خرید

وقتی جنس یا کالایی از کسی خریداری می کنید، آن جنس یا کالا وارد انبار می شود. بنابراین اگر روش ثبت موجودی کالای شما دائمی باشد ، آنگاه سند حسابداری آن که به صورت اتوماتیک به این صورت ثبت می شود که حساب موجودی کالا در انبار بدهکار و حسابهای پرداختنی با تفضیلی شخص فروشنده بستانکار می شود.

فرض کنید جمع اقلام خریداری شده 100 ریال بوده است آنگاه سند حسابداری که ثبت می شود به صورت زیر است. 


حساب موجودی انبار / تفضیلی انبار    بابت خرید کالا    100    بدهکار 
مالیات بر ارزش افزوده                                                9        بدهکار

                            حسابهای پرداختنی / فروشنده                                    109 بستانکار



توجه کنید که کلیه هزینه های جانبی از قبیل هزینه حمل و بسته بندی و ... که برای خرید کالا پرداخت می شود به قیمت تمام شده کالا اضافه می شود.

توجه 2 اینکه مالیات بر ارزش افزوده ، جزء هزینه ها محسوب نمی شود و یک نوع حساب دریافتنی است که به عنوان پیش پرداخت مالیات به حساب می آید. بعدا با مالیات بر ارزش افزوده فروش تهاتر می شود و یا در پایان سال مالی پس گرفته می شود.

 

در نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزارهای حسابداری شرکت داده پردازان ارگس این نوع سند به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کاربر صادر می شود و بر اساس استانداردهای حسابداری صادر می شود. این نوع اسناد به صورت موقت ثبت می شوند و حسابدار و یا مدیر مالی شرکت می تواند آنرا دائم کند. تا قبل از دائم کردن سند ، فاکتور خرید صادر شده قابل اصلاح و یا حذف می باشد ولی بعد از تایید سند حسابداری توسط مدیر مالی ، امکان اصلاح و حذف سند حسابداری در نرم افزار حسابداری وجود نخواهد داشت.

 

یکی از مزایای نرم افزار حسابداری باتیز وجود یک نرم افزار اتوماسیون اداری در داخل آن است که توسط آن می توان نامه های اداری وارده و صادره را ثبت نمود و در شرکت گردش داد. نرم افزار اتوماسیون اداری قلم که محصول شرکت داده پردازان ارگس می باشد دارای زیر سیستم دبیرخانه و همچنین زیر سیستم کارتابل و گردش نامه ها می باشد.

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰
گروه وبگردی نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس در این مقاله دو نمونه نامه اداری فراهم آورده است که می توانید در نامه نگاری خود از آنها استفاده نمایید.
 

نمونه نامه اول مربوط می شود به معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات (وام) . این نمونه کلی است و شما می توانید بر اساس نیاز خود آنرا تغییر دهید. زمانی که این نامه را تایپ می کنید باید شماره و تاریخ هم روی آن درج نمایید.

برای درج شماره و تاریخ باید این نامه را در نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس ثبت نمایید تا نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس به شما یک شماره نامه صادره اختصاص دهد و سپس تاریخ روز صدور نامه را هم در نامه تایپ می کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نامه ای که به بیرون می فرستید نباید بدون شماره و تاریخ باشد و قبل از ارسال باید در قسمت دبیرخانه نرم افزار اتوماسیون اداری شرکت ثبت گردد.

 

از : شرکت ………………….

به : بانک / موسسه مالی شعبه ……………………….

موضوع : گواهی ضمانت

             با سلام و احترام، بدینوسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم ……………..به شماره ملی …… گواهی می شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت می باشد و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به مبلغ …………… ریال می باشد.

این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک / موسسه فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری می باشد.  ضمانت برادر / خواهر ………..را به مبلغ ……………  ریال به عهده گرفته است این شرکت تعهد می نماید چنانچه وام گیرنده به عللی از پرداخت اقساط در سر رسید معین خودداری نماید با گزارش کتبی بانک تا زمانی که از این مدیریت حقوق می گیرد از حقوق وی و طبق قانون ( یک سوم مجردین و یک چهارم متاهلین ) کسر و به بانک پرداخت نماید.

ضمنا این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و درصورت هرگونه انتقال وام به هر شکل به شخص ثالث کان لم یکن محسوب می گردد.

همانطور که در بالا می بینید نامه از طرف شرکت یا سازمان است به بانک. پس نامه اداری صادره دارای یک فرستنده است  که شرکت می باشد و یک گیرنده دارد که بانک می باشد.

موضوع نامه هم مشخص شده است که در اینجا موضوع نامه گواهی ضمانت می باشد. هر نامه اعم از نامه وارده و نامه صادره و نامه های داخلی دارای موضوع می باشد. در نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس برای هر نامه باید موضوعی تعیین نمود.

یکی از مواردی که باید در نامه های اداری صادره رعایت نمایید مهر و امضای زیر نامه صادره است. این نامه پس از طی کردن تمامی مراحل بالا باید توسط شخص صاحب امضای مجاز ، امضا شود و سپس مهر شرکت در زیر آن بخورد. نامه بدون مهر و امضای مجاز شرکت از درجه اعتبار ساقط است و هیچ کسی آنرا قبول نمی کند.

پس حتما باید توجه داشته باشید که نامه های صادره ای را که به خارج سازمان می فرستید باید با مهر و امضای مجاز بفرستید تا مورد قبول طرف مقابل قرار گیرد.

 

نکته دیگری که در نامه قید نمی شود ولی شما در نرم افزار اتوماسیون اداری از جمله نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس ثبت می کنید ، روش ارسال نامه است. در نامه صادره قید نمی شود که نامه به چه صورتی ارسال می شود ولی در نرم افزار اتوماسیون اداری باید قید کنید که نحوه ارسال نامه صادره به چه صورتی بوده است.

 

یکی دیگر از مواردی که در نامه های اداری مشخص می شود مدارک پیوست نامه ها است. مدارک پیوست در نامه ها بسیار مهم است. اگر نامه صادره شما دارای مدارک پیوستی از قبیل سی دی ، مجله ، کتاب و یا هر چیز دیگری است باید در نامه قید گردد تا گیرنده نامه متوجه باشد که همزمان با نامه باید به مدارک پیوست هم مراجعه نماید.


نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس دارای قسمت دبیرخانه می باشد که در آن فرمی جهت ثبت نامه های صادره وجود دارد. در این فرم تمامی مواردی که باید در ثبت نامه صادره رعایت نمایید وجود دارد.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس هم می تواند به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند به عنوان یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه ارگس باشد.

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

کارتابل نامه های اداری در نرم افزار اتوماسیون اداری بسیار مهم و حیاتی است. وقتی نامه اداری وارد سازمان می شود آنگاه باید در سازمان گردش پیدا کند. گردش نامه های اداری در سازمان توسط نرم افزار اتوماسیون اداری صورت می گیرد. 

در نرم افزار اتوماسیون اداری کارتابل قلب سیستم است و هر کس بعد از ورود به سیستم اتوماسیون اداری باید وارد کارتابل شده و تمام نامه های اداری خود را ملاحظه نماید. 

امکاناتی که در کارتابل نرم افزار اتوماسیون اداری وجود دارد می تواند به شرح زیر باشد:

لیست نامه های اداری ارجاع شده به شخص

اولین چیزی که در کارتابل دیده می شود لیست نامه های اداری است که به شخص ارجاع داده شده است. وقتی کسی نامه ای را به شما ارجاع دهد این نامه وارد کارتابل شما می شود و شما می توانید لیست تمام این نامه های اداری که به شما ارجاع شده است را در کارتابل نامه های اداری ببینید.

رویت نامه اداری

در کارتابل نامه های اداری یکی از امکاناتی که باید وجود داشته باشد بحث رویت نامه های اداری است. با زدن این دکمه نامه اداری را می توانید ببینید و جزئیات آنرا مشاهده نمایید.

در این قسمت باید بتوانید تصاویر پیوست نامه اداری را نیز ببینید. تصاویر و مدارک پیوست نامه اداری هم می تواند به صورت عکس باشد و هم می تواند به صورت فایل های اکسل و word و ... باشد.

یکی دیگر از مواردی که می توانید در این قسمت ببینید تاریخچه گردش نامه های اداری می باشد. تاریخچه نامه های اداری از مواردی است که می تواند برای شما بسیار مهم باشد. با دیدن این تاریخچه در اتوماسیون اداری شما می توانید ببینید که این نامه اداری به چه کسانی ارجاع شده است و چه افرادی چه کارهایی انجام داده اند و چه دستورالعمل هایی روی این نامه  اداری صادر شده است.

یکی از مزایایی که در اتوماسیون اداری وجود دارد همین رویت تاریخچه نامه اداری و دستوالعمل هایی است که بر روی نامه صادر شده است. 

 

ارجاع نامه اداری

ارجاع نامه اداری یکی از امکاناتی است که در کارتابل نامه اداری وجود دارد. در ارجاع نامه شما نامه را به شخص دیگری ارجاع می دهید. ارجاع نامه اداری در اتوماسیون اداری بر اساس ساختار سازمانی صورت می گیرد. در بحث تعریف ساختار سازمانی شما تعیین می کنید که هر شخصی به چه افرادی می تواند نامه ارجاع دهد.

منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس 

این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است
  • علی کمانکش