ترنم باران

ترنم باران

ترنم باران

ترنم باران

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که خیلی از زوش های انجام امور تغییر کند. مثلا در قسمت حمل و نقل دیگر کسی با پای پیاده به مسافرت نمی رود . حتی از اسب و گاری هم استفاده نمی کنند. بلکه از خودرو و قطار و هواپیما استفاده می کنند. 

روش انجام امور حسابداری نیز تغییر کرده است. اکنون کسی با چرتکه و دست حساب و کتاب نمی کند و همه از کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای انجام حسابداری استفاده می کنند. یک نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری بر روی یک کامپیوتر نصب کرده و تمام امور حسابداری را با آن نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری انجام می دهند.

در این مقاله و مقاله های دیگر قصد داریم درباره مزیت های استفاده از نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری نسبت به روش حسابداری دستی صحبت کنیم. برای اینکه مقایسه خوب و مستدلی بین این دو روش حسابداری داشته باشیم ابتدا باید ببینیم که حسابداری و امور حسابداری چیست و سپس ببینیم که نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری برای انجام این امور ، چه کارهایی را برای ما انجام می دهند و بعد نتیجه گیری کنیم که استفاده از نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری چه مزایایی دارد.

نرم افزارهای حسابداری و یا برنامه های حسابداری زیادی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام از این برنامه های حسابداری قابلیت های خاص خود را به همراه دارند. در نتیجه یکی از نکات مهم در انتخاب یک نرم افزار حسابداری، متناسب بودن نسخه برنامه حسابداری با کسب وکار ما می باشد. این نیز یکی از مواردی است که در این مقالات درباره آن بحث خواهیم کرد.

در این مقالات درباره بهترین نرم افزار حسابداری هم بحث خواهیم کرد. درباره اینکه بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار ما کدام نرم افزار حسابداری است.

برنامه حسابداری معمولا یک برنامه کامپیوتری است که در حال حاضر با تکنولوژیهای جدید برنامه نویسی نوشته شده است و دارای چندین فرم اطلاعاتی است که هر کدام از این فرمها برای نمایش و یا جمع آوری اطلاعات از کاربر هستند.

اولین مزیت استفاده از برنامه حسابداری و یا همان نرم افزار حسابداری بالا بردن سرعت در انجام امور حسابداری است. گرچه بعدا در این مورد به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد ولی یک مثال ساده از آن بحث صورت حساب مشتری است. در روش دستی که برنامه حسابداری در کار نبود ، برای حساب و کتاب یک مشتری باید دفاتر کاغذی را مرور می کردیم و حساب یک مشتری را از آن دفتر بیرون می کشیدیم و به وی ارائه می دادیم.

امان از روزی که با یک مشتری به اختلاف می خوردیم. آنگاه باید تمام کاغذها را اعم از فاکتور فروشها و دریافت و پرداخت ها را بررسی می کردیم تا اختلاف با آن مشتری مشخص شود.

اما امروزه در نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری بل زدن یک دکمه ، تمام حساب و کتاب مشتری مشخص شده و در یک گزارش می توان همه آنها را پرینت گرفت.

حالا اگر برنامه حسابداری که ما انتخاب می کنیم و از بازار خریداری می کنیم ، برای کسب و کار ما مناسب نباشد ، آنگاه به جای اینکه آن نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری ، سرعت گزارش گیری ما را بالا ببرد ، خودش برای ما دردسر ساز است.

فرض کنیم برنامه حسابداری یا نرم افزار حسابداری نامناسبی را تهیه کرده ایم و از شرکتی هم خریداری کرده ایم که پشتیبانی مناسبی ندارد و با یک مشتری به اختلاف بخوریم. آنگاه نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری یک صورتحساب به ما می دهد و مشتری چیز دیگری و ما نمی توانیم به هیچ صورتی به مشتری ثابت کنیم که حرف ما درست است.

 یکی دیگر از نرم افزار هایی که پیشرفت تکنولوژی آنرا برای ما به ارمغان آورده است و استفاده از آن بسیار بسیار برای کسب و کارها مناسب است نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد. 

اتوماسیون اداری باعث حذف کاغذ بازی و بروکراسی های اضافه اداری می شود. اتوماسیون اداری برای ثبت و نگهداری اطلاعات نامه ها و گردش آن نامه ها به صورت الکترونیکی می باشد. 

برای دیدن امکانات سیستم اتوماسیون اداری ارگس و آشنایی بیشتر با این نرم افزار اتوماسیون اداری به سایت شرکت داده پردازان ارگس مراجعه نمایید.

اتوماسیون اداری ارگس

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت اولین گام در بازاریابی اینترنتی شما می باشد. برای اینکه در اینترنت بازاریابی کنید و دنبال مشتری بگردید باید حتما یک وب سایت خوب داشته باشید. بنابراین طراحی سایت اولین گام در شروع بازاریابی اینترنتی شما خواهد بود.

بعد از طراحی سایت باید محتوای خوب و مفید برای سایت تولید کنید تا مخاطب خود را جذب کنید و وی را متقاعد کنید تا در وب سایت شما مانده و کم کم با خدمات و محصولات شما انس پیدا کرده و از شما خرید نماید.

با ایجاد محتوای جذاب، مفید و مرتبط می‌توانید کاربران واقعی خود را جذب نمایید، اطلاعات مورد نیازشان را در اختیار آنها قرار دهید و کاری کنید که اعتماد آنها جلب شود. بدین ترتیب آنها تبدیل به مشتریان وفادار شما خواهند شد و همواره برای کسب اطلاعات به سراغ شما می‌آیند.

 

یک مثال بسیار خوب از بازریابی اینترنتی بر اساس محتوای خوب و جذاب سایت دیجی کالا است. این سایت در مورد محصولاتی که در سایت می فروشد محتوای بسیار مفیدی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد.

 

برای اینکه شما هم بازاریابی اینترنتی موفقی داشته باشید و از رقبا پیشی بگیرید باید از این گزینه کمک بگیرید. در این راستا گروه اینترنتی طراحی سایت ترنم باران می تواند به شما کمک نماید.

گروه ترنم باران در زمینه طراحی سایت ، تولید محتوای خوب و جذاب و خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در خدمت همه شما بازدیدکنندگان است

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حسابداری ارگس ، نام سیستم یکپارچه شرکت داده پردازان ارگس می باشد که دارای حدود 20 زیر سیستم است و برای طیف وسیعی از کسب و کارها مناسب است.

 

یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری که تا حالا نوشته شده است همین نرم افزار حسابداری ارگس می باشد که هم حسابداری خدماتی و هم حسابداری بازرگانی و هم حسابداری صنعتی و هم حسابداری پیمانکاری را پاسخگو می باشد.

نرم افزار حسابداری مالی این نرم افزار دارای کدینگ حسابداری 6 سطحی است که مناسب برای ثبت هزینه های تولیدی و پروژه می باشد.

 

نرم افزار حسابداری ارگس

 

این نرم افزار حسابداری تا کنون در بسیاری از شرکت های بازرگانی و صنعتی بزرگ و متوسط پیاده سازی و اجرا شده است. درباره این نرم افزار مطالب بسیار زیادی در اینترنت می توانید جستجو نمایید.

 

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یکی از دلایل رشد نقدینگی ۳۰ درصد در ۱۲ ماه منتهی به تیرماه امسال ناشی از رقابت جذب سپرده بیشتر با نرخ‌های بالای سود است، گفت: بانک‌ها باید به بانک‌های سالم و مشکل‌دار تفکیک و مشکل‌دارها به روش‌های مختلفی ورشکسته اعلام شوند.

  نرم افزار حسابداری باتیس یکی از نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت داده پردازان ارگس می باشد. این نرم افزار را می توانید با مشخصات کامل در سایت شرکت داده پردازان ارگس به نشانی زیر پیدا کنید.

نرم افزار حسابداری باتیس

 

درباره شرکت داده پردازان ارگس هم می توانید در این قسمت مطالب ارزشمند و مفیدی بیابید.

شرکت داده پردازان ارگس

 

نرم افزار های زیادی در بازار ایران وجود دارند که با یک جستجو در اینترنت می توان تمام آنها را پیدا کرد. 

تولید محتوا برای یک سایت کاری بسیار وقت گیر ولی مهم می باشد و از تمام فاکتورهای دیگر در سایت اهمیت زیادتری دارد. در تولید محتوا باید توجه کنید که محتوای شما هم توسط اشخاص و هم توسط موتورهای جستجو خوانده می شود.

اگر در بازاریابی محتوایی خود هدفمند عمل کنید قطعا می توانید بازدید و فروش وب سایت خود را خیلی سریع رشد دهید، در این مقاله 3 درس مهم برای بازاریابی محتوایی هدفمند آموزش داده شده است

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حسابداری یکپارچه موجود در بازار نرم افزار های حسابداری ایران ، معمولا دارای قسمت های دریافت و پرداخت و عملیات چک و تنخواه داری هستند. امروزه به این قسمت ها ، نرم افزار خزانه داری می گویند. 

در نرم افزار حسابدرای یکپارچه ، معمولا با ثبت عملیات در نرم افزار خزانه داری ، سند حسابداری مربوط به آن عملیات به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری مالی ثبت می شود و دیگر نیازی به ثبت جداگانه سند حسابداری عملیات مربوطه نیست. برای مثال به محض ثبت یک برگ دریافت در نرم افزار خزانه داری ، سند حسابداری مربوط به آن دریافت در نرم افزار حسابداری مالی به صورت اتوماتیک ثبت می شود که در آن ، شخص پرداخت کننده وجه ، که در اکثر مواقع مشتری می باشد بستانکار و گیرنده وجه که صندوق و یا بانک و یا اسناد دریافتی می باشد بدهکار می شود.

 

برخی مزایای استفاده از نرم افزار خزانه داری ارگس

کمک به تصمیم‌گیری مدیران از طریق ارائه‌ی اطلاعات منسجم و دقیق

پیگیری و اطلاع یافتن از اسناد و وجوه دریافتی و پرداختی مشتریان و تأمین‌کنندگان به سادگی امکان‌پذیر است.  گردش وجوه و اسناد در داخل سازمان و کنترل نقدینگی ساده شده و اطلاعات کافی برای تخصیص منابع مالی به فعالیت‌های جاری و آینده وجود دارد.

پیگیری سریع اسناد و وجوه دریافتی و پرداختی

می‌توانید عملیات انجام شده بر روی اسناد دریافتی و پرداختی را به سادگی و با جزئیات کامل ردیابی کنید. تمامی مبادلات از دریافت یک سند تا واگذاری، واخواست و حقوقی کردن آن و هر مبادله دیگری قابل ردیابی است. همچنین انتقال‌های درون سازمانی مانند بانک‌ها و صندوق‌ها قابل انجام و گزارش‌گیری است.

 

قسمت های مختلف یک نرم افزار خزانه داری می تواند به صورت زیر باشد:

قسمت دریافت وجه

دریافت وجه یکی از مهمترین قسمت های نرم افزار خزانه داری است. تمام دریافتهای یک کسب و کار در این برگ دریافت ثبت می شوند. ثبت دریافت در این قسمت در نرم افزار حسابداری یکپارچه باعث ثبت سند حسابداری به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری مالی می شود. دریافت وجه می تواند به صورت نقدی باشد که در این صورت وجه دریافتی وارد صندوق می شود و یا می تواند به صورت واریز به حساب و کارت به کارت باشد که در این صورت وجه دریافتی وارد حساب بانکی می شود و یا می تواند به صورت دریافت چک باشد که چکهای دریافتی وارد صندوق شده و در سند حسابداری در سر فصل اسناد دریافتی ثبت می شوند.

 

قسمت پرداخت وجه

پرداخت وجه یکی از مهمترین قسمت های نرم افزار خزانه داری است. تمام پرداخت های یک کسب و کار باید در این برگ پرداخت ثبت شوند. ثبت پرداخت در این قسمت در نرم افزار حسابداری یکپارچه باعث ثبت سند حسابداری به صورت اتوماتیک در نرم افزار حسابداری مالی می شود. پرداخت وجه می تواند به صورت نقدی باشد که در این صورت وجه پرداختی از صندوق پرداخت می شود و یا می تواند به صورت به صورت کارت به کارت باشد که در این صورت وجه پرداختی مستقیما از حساب بانکی پرداخت می شود و یا می تواند به صورت پرداخت چک باشد که چکهای پرداختی درگیر می شوند و در سند حسابداری در سر فصل اسناد پرداختی ثبت می شوند. و یا خرج کردن چک اشخاص می تواند باشد.

 

قسمت عملیات چک پرداختی

چکهای پرداختی ، همان چکهایی هستند که از دسته چک خودتان به مشتری می دهید. این چکها معمولا ابتدا در سیستم به صورت تعریف دسته چک ، تعریف می شوند و سپس در برگ پرداخت اطلاعات آنها پر می شود. مثل اینکه چه کسی چک را دریافت می کند، مبلغ و تاریخ سررسید چک چیست و .... 

در زمانی هم چک توسط مشتری وصول می شود باید در سیستم ثبت گردد تا سند حسابداری آن در نرم افزار حسابداری مالی ثبت شده و پول از حساب بانک کسر گردد. 

به صورت خلاصه چند عملیات مربوط به چکهای پرداختی وجود دارد که عبارتند از :

تعریف حسابهای جاری شرکت

تعریف دسته چکها

ثبت مشخصات چک در برگ پرداخت و یا اول دوره

اعلام وصول چک پرداختی

اعلام ابطال چک پرداختی (در صورتی که به هر دلیل چک برگشت بخورد و بخواهیم آنرا ابطال کنیم)

 

قسمت عملیات چک دریافتی

چکهای دریافتی ، همان چکهایی هستند که از مشتریان خود می گیرید. این چکها معمولا در برگ دریافت ثبت می شوند و البته برخی هم به صورت چک دریافتی اول دوره ثبت می شوند.  

به صورت خلاصه چند عملیات مربوط به چکهای دریافتی وجود دارد که عبارتند از :

ثبت چکهای دریافتی اول دوره در نرم افزار حسابداری 

دریافت چک دریافتی در برگ دریافت

نقد کردن چک دریافتی 

اعلام واگذاری چک دریافتی به حساب بانک

اعلام وصول چک واگذار شده به حساب بانک

اعلام واخواست چک دریافتی از بانک

اعلام عودت چک دریافتی 

برگرداندن چک دریافتی به صاحب آن

 

نرم افزار حسابداری باتیس ، نرم افزار حسابداری سما و نرم افزار حسابداری بیت محصول شرکت داده پردازان ارگس ، هر سه دارای قسمت خزانه داری می باشند و قسمت های مربوط به دریافت و پرداخت و عملیات چک را دارا می باشند.

نرم افزار خزانه داری برای شرکت های خدماتی ، بازرگانی ، تولید و صنعتی و پیمانکاری مناسب و می توان گفت که لازم است. بنابراین در موقع خرید نرم افزار حسابداری ، سعی کنید که نرم افزار حسابداری خریداری کنید که قسمت خزانه داری را داشته باشد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه هشتم مهر ۱۳۹۵ساعت 11:0  توسط علی کمانکش  |  نظر بدهید

اموال و دارایی ثابت در نرم افزار حسابداری یکپارچه

دارایی ثابت یکی از مهمترین دارایی های شرکت های تولیدی و پیمانکاری محسوب می شود. دارایی ثابت همان اموال منقول و غیر منقول هستند که شرکت برای انجام کار خود از آنها بهره می گیرد. یکی از مهمترین هزینه های تولید در شرکت ها ، هزینه استهلاک ماشین آلات تولید است که به عنوان سربار در بهای تمام شده محاسبه می شود.

 

در نرم افزار اموال و دارایی ثابت ، کلیه اموال منقول و غیر منقول شرکت ثبت می شود و جابجایی آنها و استهلاک آنها محاسبه شده و سند حسابداری آن نیز ثبت می شود.

 

در نرم افزارهای حسابداری یکپارچه ، یکی از زیر سیستم های مهم در حوزه مالی ، همان نرم افزار اموال و دارایی ثابت است. این نرم افزار دارای امکاناتی است که در زیر به آن می پردازیم.

 

کارت اموال 

اولین امکان در نرم افزار اموال و دارایی ثابت، کارت اموال است که در آن تمام اطلاعات اموال و دارایی ثابت شرکت ها ثبت می شود. اطلاعاتی از قبیل نام و پلاک اموال ، تاریخ بهره برداری از اموال ، مبلغ خرید ، روش و درصد محاسبه استهلاک و مرکز هزینه ای که اموال در آن وجود دارد و سند حسابداری هزینه استهلاک باید در آن مرکز هزینه ثبت شود.

 

انواع اموال

این امکان معمولا به عنوان اطلاعات پایه در نظر گرفته می شود. در برخی از نرم افزار های اموال و دارایی ثابت ، نوع اموال به صورت ثابت به 5 دسته تقسیم می شود. زمین ، ساختمان، ماشین آلات، اثاثه و ابزار آلات. ولی در برخی نرم افزارهای حسابداری بزرگتر و پیچیده تر ، انواع اموال به عنوان یک اطلاعات پایه در اختیار کاربر قرار داده شده است. 

 

جابجایی اموال و دارایی ثابت

برخی از اموال و دارایی ثابت ها منقول هستند به این معنی که می توان آنها را جابجا کرد. برخی دیگر غیر منقول هستند و نمی توان آنها را جابجا کرد. مثلا در مورد زمین و ساختمان به این گونه است. زمین و ساختمان اموال غیر منقول هستند و جابجایی آنها غیر ممکن است. 

در نرم افزار های حسابداری که شامل زیر سیستم اموال و دارایی ثابت هستند ، گزینه جابجایی اموال وجود دارد. در جابجایی اموال ، یک دارایی ثابت را از جایی مثلا از یک مرکز هزینه به جای دیگر به یک مرکز هزینه دیگر منتقل می کنیم. بنابراین محاسبه استهلاک این دارایی ثابت هم باید در دو مرکز هزینه ثبت شود و بر اساس مدت زمانی که دارایی ثابت در آن مرکز بوده است.

 

محاسبه استهلاک

یکی از هزینه های مهم در بهای تمام شده کالا و خدمات هزینه های استهلاک اموال و ماشین آلاتی است که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا هزینه های استهلاک به صورت غیر مستقیم و به عنوان سربار در محاسبه بهای تمام شده نقش دارند. در نرم افزار های حسابداری یکی از کارهایی که نرم افزار انجام می دهد بحث محاسبات مربوط به هزینه های استهلاک است.  برخی اموال استهلاک پذیر نیستند ولی برخی از اموال استهلاک پذیرند. استهلاک هم بر اساس نوع استهلاک و عمر مفید محاسبه می شود.

 

تجدید ارزیابی اموال

معمولا در کشورهایی که تورم بالا وجود دارد اموال و دارایی ثابت بیش از ارزش دفتری ، می ارزند. بر اساس اصول حسابداری بهای تمام شده یک دارایی ثابت باید بر اساس هزینه پرداخت شده در زمان خرید و تصاحب آن دارایی ثابت در دفاتر ثبت شود و بر اساس قوانین محاسبه استهلاک ، این دارایی ثابت در طول مدت معینی مستهلک شود. مثلا یک ماشین راه سازی را در نظر بگیرید . مثلا این ماشین 10 سال گذشته ، به مبلغ 100 میلیون تومان خریداری شده است و در طول مدت 10 سال کاملا مستهلک شده و ارزش دفتری آن الان صفر است. ولی با توجه به تورم و 3 برابر شدن مبلغ دلار ، آن ماشین راه سازی بعد از 10 سال حتی ممکن است بیش از 100 میلیون تومان ارزش داشته باشد. 

شرکت ها می توانند هر چند وقت یکبار دارایی ثابت خود را تجدید ارزیابی کنند و به عنوان سود در دفاتر خود ثبت کنند.

 

در نرم افزار های حسابداری که اکنون در بازار وجود دارد ، معمولا زیر سیستم اموال و دارایی ثابت نیز وجود دارد که امکاناتی که در بالا نام بردیم باید در آن وجود داشته باشد. البته امکانات زیاد دیگری نیز وجود دارد مثل تعمیر و نگهداری اموال و دارایی ثابت و بحث مربوط به جمعدار اموال و ... 

 

یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس ، نرم افزار اموال و دارایی ثابت می باشد که علاوه بر امکانات فوق دارای گزارشات متنوع دیگری نیز می باشد.

 

برای دیدن امکانات نرم افزار حسابداری باتیس از لینک زیر استفاده نمایید.

امکانات نرم افزار حسابداری باتیس 

 

برای دیدن امکانات نرم افزار اموال و دارایی ثابت از لینک زیر استفاده نمایید.

امکانات نرم افزار اموال و دارایی ثابت ارگس

  • علی کمانکش
  • ۰
  • ۰

دارایی ثابت یکی از مهمترین دارایی های شرکت های تولیدی و پیمانکاری محسوب می شود. دارایی ثابت همان اموال منقول و غیر منقول هستند که شرکت برای انجام کار خود از آنها بهره می گیرد. یکی از مهمترین هزینه های تولید در شرکت ها ، هزینه استهلاک ماشین آلات تولید است که به عنوان سربار در بهای تمام شده محاسبه می شود.

 

در نرم افزار اموال و دارایی ثابت ، کلیه اموال منقول و غیر منقول شرکت ثبت می شود و جابجایی آنها و استهلاک آنها محاسبه شده و سند حسابداری آن نیز ثبت می شود.

 

در نرم افزارهای حسابداری یکپارچه ، یکی از زیر سیستم های مهم در حوزه مالی ، همان نرم افزار اموال و دارایی ثابت است. این نرم افزار دارای امکاناتی است که در زیر به آن می پردازیم.

 

کارت اموال 

اولین امکان در نرم افزار اموال و دارایی ثابت، کارت اموال است که در آن تمام اطلاعات اموال و دارایی ثابت شرکت ها ثبت می شود. اطلاعاتی از قبیل نام و پلاک اموال ، تاریخ بهره برداری از اموال ، مبلغ خرید ، روش و درصد محاسبه استهلاک و مرکز هزینه ای که اموال در آن وجود دارد و سند حسابداری هزینه استهلاک باید در آن مرکز هزینه ثبت شود.

 

انواع اموال

این امکان معمولا به عنوان اطلاعات پایه در نظر گرفته می شود. در برخی از نرم افزار های اموال و دارایی ثابت ، نوع اموال به صورت ثابت به 5 دسته تقسیم می شود. زمین ، ساختمان، ماشین آلات، اثاثه و ابزار آلات. ولی در برخی نرم افزارهای حسابداری بزرگتر و پیچیده تر ، انواع اموال به عنوان یک اطلاعات پایه در اختیار کاربر قرار داده شده است. 

 

جابجایی اموال و دارایی ثابت

برخی از اموال و دارایی ثابت ها منقول هستند به این معنی که می توان آنها را جابجا کرد. برخی دیگر غیر منقول هستند و نمی توان آنها را جابجا کرد. مثلا در مورد زمین و ساختمان به این گونه است. زمین و ساختمان اموال غیر منقول هستند و جابجایی آنها غیر ممکن است. 

در نرم افزار های حسابداری که شامل زیر سیستم اموال و دارایی ثابت هستند ، گزینه جابجایی اموال وجود دارد. در جابجایی اموال ، یک دارایی ثابت را از جایی مثلا از یک مرکز هزینه به جای دیگر به یک مرکز هزینه دیگر منتقل می کنیم. بنابراین محاسبه استهلاک این دارایی ثابت هم باید در دو مرکز هزینه ثبت شود و بر اساس مدت زمانی که دارایی ثابت در آن مرکز بوده است.

 

محاسبه استهلاک

یکی از هزینه های مهم در بهای تمام شده کالا و خدمات هزینه های استهلاک اموال و ماشین آلاتی است که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا هزینه های استهلاک به صورت غیر مستقیم و به عنوان سربار در محاسبه بهای تمام شده نقش دارند. در نرم افزار های حسابداری یکی از کارهایی که نرم افزار انجام می دهد بحث محاسبات مربوط به هزینه های استهلاک است.  برخی اموال استهلاک پذیر نیستند ولی برخی از اموال استهلاک پذیرند. استهلاک هم بر اساس نوع استهلاک و عمر مفید محاسبه می شود.

 

تجدید ارزیابی اموال

معمولا در کشورهایی که تورم بالا وجود دارد اموال و دارایی ثابت بیش از ارزش دفتری ، می ارزند. بر اساس اصول حسابداری بهای تمام شده یک دارایی ثابت باید بر اساس هزینه پرداخت شده در زمان خرید و تصاحب آن دارایی ثابت در دفاتر ثبت شود و بر اساس قوانین محاسبه استهلاک ، این دارایی ثابت در طول مدت معینی مستهلک شود. مثلا یک ماشین راه سازی را در نظر بگیرید . مثلا این ماشین 10 سال گذشته ، به مبلغ 100 میلیون تومان خریداری شده است و در طول مدت 10 سال کاملا مستهلک شده و ارزش دفتری آن الان صفر است. ولی با توجه به تورم و 3 برابر شدن مبلغ دلار ، آن ماشین راه سازی بعد از 10 سال حتی ممکن است بیش از 100 میلیون تومان ارزش داشته باشد. 

شرکت ها می توانند هر چند وقت یکبار دارایی ثابت خود را تجدید ارزیابی کنند و به عنوان سود در دفاتر خود ثبت کنند.

 

در نرم افزار های حسابداری که اکنون در بازار وجود دارد ، معمولا زیر سیستم اموال و دارایی ثابت نیز وجود دارد که امکاناتی که در بالا نام بردیم باید در آن وجود داشته باشد. البته امکانات زیاد دیگری نیز وجود دارد مثل تعمیر و نگهداری اموال و دارایی ثابت و بحث مربوط به جمعدار اموال و ... 

 

یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس ، نرم افزار اموال و دارایی ثابت می باشد که علاوه بر امکانات فوق دارای گزارشات متنوع دیگری نیز می باشد.

 

برای دیدن امکانات نرم افزار حسابداری باتیس از لینک زیر استفاده نمایید.

امکانات نرم افزار حسابداری باتیس 

 

برای دیدن امکانات نرم افزار اموال و دارایی ثابت از لینک زیر استفاده نمایید.

امکانات نرم افزار اموال و دارایی ثابت ارگس

  • علی کمانکش